REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO
Regulamin określa zasady świadczenia usług sprzedaży za pośrednictwem
strony internetowej serwisu internetowego działającego pod domeną: www.centrum-ja.com.pl. Jest dokumentem wymaganym w świetle art. 13 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach KONSUMENTA (Dz. U. 2014, poz. 827)
SPRZEDAWCĄ i równocześnie ADMINISTRATOREM serwisu internetowego jest firma:
Centrum-Ja Izabela Wożyńska-Więch, Justyna Glińska
Adres: 02-797 Warszawa, Al. KEN 52/136
Adres do KORESPONDENCJI i PRZESYŁEK: jak wyżej
tel. +48 22 448 22 98
Firma wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) pod numerem REGON: 140626538, NIP: 9512188916
KUPUJĄCY ma prawo przed złożeniem zamówienia do negocjacji wszelkich
zapisów umowy ze Sprzedającym, w tym również zmieniających zapisy
poniższego regulaminu - w ramach dopuszczalnych przepisami. Negocjacje,
te dla swej ważności wymagają formy pisemnej. W przypadku zrezygnowania
przez KUPUJĄCEGO z możliwości zawarcia umowy na drodze indywidualnych
negocjacji zastosowanie ma poniższy regulamin.
A. Definicje
- SERWIS INTERNETOWY - oznacza, że UMOWA sprzedaży lub
świadczenia usługi zawierana jest drogą elektroniczną i jeżeli stroną
umowy jest KONSUMENT to odbywa się na warunkach opisanych w ustawie z
dnia 30 maja 2014 r. o prawach KONSUMENTA (Dz. U. 2014, poz. 827).
- KLIENT osoba fizyczna, a także osoba prawna oraz jednostka
organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne
przyznają zdolność prawną, a która dokonuje lub zamierza zawrzeć umowę
lub korzysta z innych usług oferowanych poprzez stronę SERWISU
INTERNETOWEGO.
- KONSUMENT - KLIENT, osoba fizyczna dokonującą ze SPRZEDAWCĄ
czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością
gospodarczą - precyzyjna definicja - Kodeks Cywilny Art.22.
- PRODUKT - rzecz lub usługa oferowana do sprzedaży za pośrednictwem SERWISU INTERNETOWEGO.
- REGULAMIN - niniejszy Regulamin SERWISU INTERNETOWEGO.
- UMOWA SPRZEDAŻY - umowa sprzedaży PRODUKTU zawierana na odległość za pośrednictwem SERWISU INTERNETOWEGO.
- ZAMÓWIENIE - oświadczenie złożone elektronicznie lub telefonicznie o chęci zawarcia umowy (zamówienia produktu lub usługi).
- NEWSLETTER - usługa świadczona drogą elektroniczną przez
SPRZEDAWCĘ, polegająca na rozsyłaniu zainteresowanym informacji
handlowych i reklamowych na podany przez zainteresowanego adres e-mail.
B. Postanowienia ogólne.
- Zakres działalności - rezerwacja on-line odpłatnych usług i porad z
dziedziny psychologii i pokrewnych. Zakres usług opisuje zakładka
"OFERTA" na stronie głównej.
- SPRZEDAWCA stosuje Europejski Kodeks Postępowania w Handlu Elektronicznym. Poniżej link do polskojęzycznej wersji Kodeksu:
http://www.euro-label.com/pl/kodeks/index.html
- KLIENT - zobowiązany jest do wprowadzania danych do systemu zgodnych
ze stanem faktycznym, zgodnych z prawem i dobrymi obyczajami.
Udostępniane dane nie mogą naruszać dóbr osobistych ani praw własności
osób trzecich.
- SPRZEDAWCA nie jest płatnikiem VAT i do każdej transakcji sprzedaży
produktu wystawia dokument sprzedaży - paragon lub na życzenie fakturę.
- Informacje handlowe - cenniki, opisy, reklamy i inne informacje o
Produktach znajdujące się na stronie WWW SPRZEDAWCY, stanowią
zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
C. Zamówienie.
- Przed złożeniem zamówienia KLIENT musi się zapoznać z niniejszym
REGULAMINEM. Fakt zapoznania się i akceptacji wszystkich postanowień
niniejszego regulaminu potwierdza jawnie przy rejestracji w systemie
oraz przed ostatecznym potwierdzeniem zamówienia. Formularz zamówienia
nie zostanie zaakceptowany bez takiego potwierdzenia.
- Zamówienie drogą elektroniczną można składać 24 godz. na dobę 7 dni w tygodniu.
- Zamówienie telefoniczne można składać na numer telefonu podany w
zakładce KONTAKT. W przypadku umowy zawartej na odległość poprzez
telefon SPRZEDAWCA potwierdza treść proponowanej umowy wysyłając ją do
KLIENTA utrwaloną na papierze lub innym trwałym nośniku. KONSUMENT dla
ważności umowy składa oświadczenie o przyjęciu warunków i zawarciu umowy
- jest ono skuteczne jeżeli zostało utrwalone na papierze lub innym
trwałym nośniku po otrzymaniu potwierdzenia od SPRZEDAWCY.
D. Ceny.
- Podane w ofercie serwisu ceny produktów są cenami w walucie
polskiej i są cenami brutto (zawierają wymagane prawem podatki w tym
podatek VAT).
- Ceną wiążącą dla KLIENTA jest cena aktualna w chwili złożenia zamówienia.
E. Formy płatności:
- W przypadku zamawiania konsultacji on-line wymagane jest dokonanie
przedpłaty nie później niż w dniu poprzedzającym termin konsultacji.
- W przypadku konsultacji stacjonarnych przedpłata nie jest wymagana.
Wpłaty można dokonać w miejscu konsultacji - gotówką lub kartą. Przy
płatnościach kartą - za moment zapłaty uważa się moment uzyskania
pozytywnej autoryzacji.
- Przedpłata - przelewem na konto bankowe podane w danych SPRZEDAWCY lub przesłany w potwierdzeniu zamówienia;
- System płatności on-line przelewy24.pl - obsługiwany przez firmę
PayPro S.A. (wchodzi w skład Grupy DialCom24 Sp. z o.o.), ul. Kanclerska
15, 60-327 Poznań, tel. (61)847-52-64, fax: (61)847-08-38, WWW:
www.przelewy24.pl, e-mail: serwis@przelewy24.pl. PayPro SA wpisana jest
do Krajowej Instytucji Płatniczej do rejestru krajowych instytucji
płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem
podmiotu w UKNF IP24/2014, System płatności realizuje płatności kartami
płatniczymi - Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic
oraz Maestro.
- W przypadku wyboru płatności w formie przedpłaty przelewem KLIENT
zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy sprzedaży nie
później niż w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, chyba że Strony Umowy
sprzedaży postanowią inaczej.
- SPRZEDAWCA ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części.
F. Prawo do odstąpienia od umowy w przypadku sprzedaży na odległość z udziałem KONSUMENTA.
- Zgodnie z art 27. ustawy o prawach KONSUMENTA (Dz. U. 2014, poz.
827) KONSUMENT zawierając „umowę na odległość” - ma prawo odstąpić od
umowy bez podania przyczyny - w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia
zawarcia umowy. W przypadku odstąpienia od umowy KONSUMENTOWI
przysługuje zwrot poniesionych kosztów. Warunkiem dotrzymania terminu
jest złożenie SPRZEDAWCY w tym czasie SPRZEDAWCY oświadczenia o
odstąpieniu od umowy. Ważne jest również oświadczenie przesłane drogą
elektroniczną – można skorzystać z gotowego formularza ( Oświadczenie o
odstąpieniu od umowy.doc.). W przypadku złożenia oświadczenia w formie
elektronicznej SPRZEDAWCA niezwłocznie prześle KONSUMENTOWI na trwałym
nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Przy rezygnacji z konsultacji co najmniej na 1 dzień przed jej rozpoczęciem - klient otrzyma zwrot pełnej wpłaconej kwoty.
- W przypadku rezygnacji przez KLIENTA z opłaconej konsultacji w dniu
konsultacji - zwrot kosztów może zostać pomniejszony o poniesione przez
SPRZEDAWCĘ - w związku z rezerwacją - koszty.
- Rezygnacja z konsultacji po jej rozpoczęciu nie upoważnia do żądania zwrotu wpłaconej kwoty.
- SPRZEDAWCA w terminie 14 dni kalendarzowych zwróci dokonane przez
niego płatności. SPRZEDAWCA dokonuje zwrotu płatności przy użyciu
takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył KONSUMENT, chyba że
KONSUMENT wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże
się dla niego z żadnymi dodatkowymi kosztami. W przypadku gdy płatność
byłą dokonana kartą płatniczą SPRZEDAWCA dokona zwrotu na rachunek
bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje KONSUMENTOWI w wypadkach wymienionych w załączniku.
G. Odpowiedzialność z tytułu rękojmi i gwarancji przy sprzedaży z udziałem KONSUMENTA.
- SPRZEDAWCA jest zobowiązany dostarczyć PRODUKT będący przedmiotem umowy - bez wad.
- SPRZEDAWCA jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli KONSUMENT wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
- W przypadku stwierdzenia wady lub niezgodności dostarczonego
PRODUKTU z umową, KONSUMENTOWI przysługuje prawo do złożenia reklamacji.
- W celu zgłoszenia reklamacji zalecamy, aby KONSUMENT wypełnił
protokół reklamacyjny (DrukReklamacyjny.doc), lub w innej formie opisał
podstawy reklamacji oraz żądania odnośnie usunięcia wad i przesłał
zgłoszenie drogą elektroniczną (e-mail) lub pocztą na adres do
korespondencji SPRZEDAWCY podany w nagłówku. Zgłoszenia można też
dokonać telefonicznie lub ustnie.
- KUPUJĄCY nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
- SPRZEDAWCA rozpatrzy reklamację bez zbędnej zwłoki. Nie
później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania zgłoszenia
reklamacji i poinformuje w tym czasie drogą pisemną lub elektroniczną
KONSUMENTA o stanie realizacji reklamacji. Pozostawienie reklamacji w
tym czasie bez odpowiedzi jest równoznaczne z uznaniem reklamacji.
- Po uwzględnieniu reklamacji SPRZEDAWCA zwróci KONSUMENTOWI koszty
związane z reklamacją a poniesione przez KONSUMENTA. SPRZEDAWCA przekaże
należną kwotę KONSUMENTOWI na rachunek bankowy lub przekazem
pocztowym.
H. Odpowiedzialność z tytułu rękojmi i gwarancji oraz prawo do odstąpienia od umowy przy sprzedaży jeżeli KLIENTEM jest Przedsiębiorca działający w formie firmy jednoosobowej w oparciu o rejestrację w CEIDG
- Zapisy niniejszego rozdziału dotyczą wyłącznie transakcji z udziałem przedsiębiorcy tylko wtedy, kiedy umowa sprzedaży, którą zawarł ze SPRZEDAWCĄ nie miała charakteru zawodowego związanego z prowadzoną działalnością i w ramach tej umowy przysługują mu określone w ustawie prawa KONSUMENTA.
- SPRZEDAWCA jest zobowiązany dostarczyć PRODUKT będący przedmiotem umowy - bez wad.
- SPRZEDAWCA jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili - przez okres 2 lat.
- SPRZEDAWCA jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli KLIENT wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
- W przypadku stwierdzenia wady lub niezgodności dostarczonego PRODUKTU z umową, KLIENTOWI przysługuje prawo do złożenia reklamacji.
- W celu zgłoszenia reklamacji zalecamy, aby KLIENT wypełnił protokół reklamacyjny (DrukReklamacyjny.doc), lub w innej formie opisał podstawy reklamacji oraz żądania odnośnie usunięcia wad i przesłał zgłoszenie drogą elektroniczną (e-mail) lub pocztą na adres do korespondencji SPRZEDAWCY podany w nagłówku. Zgłoszenia można też dokonać telefonicznie lub ustnie.
- Wadliwy PRODUKT - w uzgodnieniu ze SPRZEDAWCĄ - jeżeli będzie to możliwe i celowe - KLIENT, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, będzie zobowiązany na koszt SPRZEDAWCY dostarczyć rzecz do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży.
W przypadku gdy towar jest niezgodny z umową, KLIENT może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatna naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.
Jeżeli KLIENTT, z przyczyn określonych w powyższym ustępie nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli SPRZEDAJĄCY nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby KLIENTA na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność produktu z umową jest nieistotna.
- Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez SPRZEDAWCĘ albo SPRZEDAWCA nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
- Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.
- SPRZEDAWCA rozpatrzy reklamację bez zbędnej zwłoki. Nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania zgłoszenia reklamacji i poinformuje w tym czasie drogą pisemną lub elektroniczną KLIENTA o stanie realizacji reklamacji. Pozostawienie reklamacji w tym czasie bez odpowiedzi jest równoznaczne z uznaniem reklamacji.
- Po uwzględnieniu reklamacji SPRZEDAWCA zwróci KLIENTOWI koszty związane z reklamacją a poniesione przez KLIENTA. SPRZEDAWCA przekaże należną kwotę KLIENTOWI na rachunek bankowy lub przekazem pocztowym.
- Jeżeli uznanie reklamacji jest związane z naprawą lub wymianą towaru - SPRZEDAWCA odeśle produkt KLIENTOWI na własny koszt.
- Zgodnie z art 27. ustawy o prawach KONSUMENTA (Dz. U. 2014, poz. 827) KLIENT zawierając „umowę na odległość” - ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny - w terminie 14 dni kalendarzowych od daty objęcia w posiadanie PRODUKTU (jeżeli produkt składa się z wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach termin rozpoczyna się od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części, jeżeli umowa polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów - jednak jeżeli KLIENTOWI przysługują prawa KONSUMENTA, za wydanie kupującemu rzeczy sprzedanej uważa się jej powierzenie przez SPRZEDAWCĘ przewoźnikowi, gdy SPRZEDAWCA nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez kupującego. W przypadku odstąpienia od umowy KONSUMENTOWI przysługuje zwrot poniesionych kosztów. Jeżeli w czasie zawierania umowy KLIENTT wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób oferowany przez SPRZEDAWCĘ - SPRZEDAWCA nie jest zobowiązany do zwrotu KLIENTOWI poniesionych przez niego dodatkowych kosztów przewyższających najtańszy sposób. Warunkiem dotrzymania terminu jest w tym czasie złożenie SPRZEDAWCY oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Ważne jest również oświadczenie przesłane drogą elektroniczną – można skorzystać z gotowego formularza ( Oświadczenie o odstąpieniu od umowy.doc.). W przypadku złożenia oświadczenia w formie elektronicznej SPRZEDAWCA niezwłocznie prześle KLIENTOWI na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Po przesłaniu oświadczenia KLIENT jest zobowiązany w terminie 14 dni kalendarzowych (liczonych od daty wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy) odesłać produkt na adres do KORESPONDENCJI podany w danych SPRZEDAWCY - chyba że SPRZEDAWCA zaproponował, że sam odbierze PRODUKT. O dochowaniu terminu decyduje data nadania przesyłki.
- KLIENT ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy
- SPRZEDAWCA w terminie 14 dni kalendarzowych zwróci dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy od SPRZEDAWCY do KLIENTA. SPRZEDAWCA może się jednak wstrzymać z dokonaniem zwrotu płatności do chwili otrzymania zwrotnego rzeczy lub dostarczenia przez KLIENTA dowodu jej odesłania - w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. SPRZEDAWCA dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył KLIENT, chyba że KLIENT wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi dodatkowymi kosztami. W przypadku gdy płatność byłą dokonana kartą płatniczą SPRZEDAWCA dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej.
- Bezpośrednie koszty zwrotu PRODUKTU do SPRZEDAWCY ponosi KLIENT.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje KLIENTOWI w wypadkach wymienionych w załączniku.
- SPRZEDAWCA nie odbiera przesyłek wysłanych ”za pobraniem”. Przesyłka zwrotna powinna być odpowiednio zabezpieczona przed uszkodzeniem w transporcie.
I. Usługi elektroniczne i warunki techniczne korzystania ze strony www
- SPRZEDAWCA - w celu umożliwienia zawarcia umowy świadczy poprzez stronę WWW serwisu internetowego usługi:
- utworzenie i administrowanie konta KLIENTA w serwisie internetowym;
- przetwarzanie formularza zamówienia produktów w serwisie internetowym;
- za zgodą KLIENTA - przesyłanie informacji handlowych, ofert promocyjnych itp. w formie usługi "newsletter".
- Świadczenie usług elektronicznych w w/w zakresie jest bezpłatne.
- Umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu
i administrowaniu Konta KLIENTA na STRONIE zawierana jest na czas
nieoznaczony. Za moment zawarcia uznaje się zakończenie procesu
rejestracji KLIENTA na STRONIE.
- Umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na
umożliwieniu złożenia Zamówienia w Serwisie Internetowym poprzez
wypełnienie formularza zamówienia zawierana jest na czas oznaczony - na
okres wypełniania i przetwarzania zamówienia - i ulega rozwiązaniu z
chwilą złożenia i zaakceptowania Zamówienia.
- Usługa "newsletter" zawierana jest na czas nieokreślony. Umowa jest
zawierana w momencie wyrażenia zgody na rozsyłanie wiadomości na adres
KLIENTA podany przy rejestracji.
- KONSUMENT może odstąpić od umowy o świadczenie usługi bez podania
przyczyn w terminie 14 dni od zawarcia umowy - z wyjątkiem gdy
świadczenie usługi rozpocznie się przed upływem tego terminu za zgodą
KONSUMENTA - składając przedsiębiorcy oświadczenie o odstąpieniu od
umowy:
- za pomocą elektronicznego wzoru formularza odstąpienia od umowy (Załącznik do REGULAMINU),
- przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej,
- w formie wiadomości e-mail lub pisemnie na adres siedziby SPRZEDAWCY (USŁUGODAWCY)
- W przypadku usługi zawartej na czas nieokreślony obu stronom przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy:
- KONSUMENT
może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w
każdej chwili składając odpowiednie oświadczenie w formie elektronicznej
lub pisemnej na adres SPRZEDAWCY. SPRZEDAWCA niezwłocznie potwierdzi
otrzymanie oświadczenia. SPRZEDAWCA w ciągu 7 dni od otrzymania
wypowiedzenia usunie z danych zapisy objęte ochroną danych osobowych
związane z usługą i zaprzestanie jej świadczenia.
- SPRZEDAWCA wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą
elektroniczną, jeżeli KONSUMENT obiektywnie i bezprawnie rażąco narusza
Regulamin - z zachowaniem terminu wypowiedzenia 30 dni licząc od dnia
złożenia wypowiedzenia. Jeżeli obiema stronami umowy są przedsiębiorcy
SPRZEDAWCA może w takiej sytuacji wypowiedzieć umowę o świadczenie
Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym.
- SPRZEDAWCA i KLIENT mogą rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
- Reklamacje zostaną rozpatrzone niezwłoczne nie później niż w ciągu
14 dni. Nierozpatrzenie reklamacji w tym okresie oznacza uznanie
reklamacji.
- Do współpracy z systemem informatycznym USŁUGODAWCY po stronie
KLIENTA konieczny jest dostęp do komputera lub innego urządzenia
umożliwiającego poprzez sieć Internetu nawiązanie komunikacji ze stroną
internetową Serwisu. W przypadku komputera - system winien być
wyposażony w przeglądarkę internetową (przykładowo: Mozilla Firefox w
wersji 11.0 lub wyższej, Internet Explorer w wersji 7.0 lub wyższej lub
inne o podobnych parametrach). Zalecana rozdzielczość monitora - nie
mniejsza niż: 1024x768. Urządzenia mobilne muszą być wyposażone w
oprogramowanie - dostarczone przez wytwórcę urządzenia - umożliwiające
wykonywanie równoważnych do w/w przeglądarek komputerowych operacji.
Ponadto konieczne jest posiadanie aktywnego konta e-mail. Dla pełnego
skorzystania z wszystkich funkcji SERWISU INTERNETOWEGO konieczne jest
włączenie obsługi skryptów JavaScript i obsługi cookies. Użycie skryptów
i cookies omawia POLITYKA PRYWATNOŚCI umieszczona w zakładce na stronie
SERWISU INTERNETOWEGO.
J. Przetwarzanie i ochrona danych osobowych
- Administratorem Danych Osobowych KLIENTA przetwarzanych w związku z korzystaniem z SERWISU INTERNETOWEGO jest SPRZEDAWCA.
- Podanie danych osobowych, a także zgoda na ich przetwarzanie są
całkowicie dobrowolne. Wszelkie przekazane nam dane osobowe są
przetwarzane wyłącznie w zakresie i celu, na jaki KLIENT wyraził zgodę.
W przypadku, gdy KLIENT nie poda niezbędnych do realizacji zamówienia
danych i nie wyrazi zgody na ich przetwarzanie, zrealizowanie zamówienia
może być niemożliwe.
- Administrator zapewnia bezpieczeństwo przekazanych danych oraz
realizację uprawnień KLIENTÓW, wynikających z rozporządzenia RODO.
- KLIENT ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich
sprostowania żądania ich całkowitego usunięcia lub ograniczenia prawa
przetwarzania swoich danych osobowych, prawo do wniesienia sprzeciwu
wobec przetwarzania - w tym celu można skorzystać z funkcji w programie
serwisu aktualizacji danych konta użytkownika lub proszę wysłać
zgłoszenie (np. na podany adres e-mail) z określeniem żądania
wprowadzenia zmian lub usunięcia danych z ewidencji. Klient ma prawo do
odwołania swojej zgody w każdym momencie.
- KLIENT ma prawo otrzymać dane go dotyczące w ustrukturyzowanym,
powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Ma
również prawo przesłać te dane innemu administratorowi, bez przeszkód ze
strony ADMINISTRATORA, od którego dane będą wydobywane (art. 20 ust.
1). W przypadkach gdy jest to technicznie możliwe KLIENT może żądać od
ADMINISTRATORA przesłania jego danych bezpośrednio innemu
administratorowi (art. 20 ust. 2).
- ADMINISTRATOR może odmówić usunięcia danych KLIENTA wyłącznie w
przypadkach wskazanych przez obowiązujące przepisy, w szczególności
jeżeli KLIENT nie uregulował wszystkich należności wobec ADMINISTRATORA.
- Wszelkie dane osobowe podawane podczas procesu zamawiania służą
wyłącznie do ukształtowania, zawarcia, zmiany lub rozwiązania Umowy
pomiędzy USŁUGODAWCĄ i KLIENTEM i zrealizowania Umowy sprzedaży lub
umowy o świadczenie Usługi elektronicznej lub realizacji zamówienia i
nie są udostępniane innym instytucjom ani osobom trzecim - z wyjątkiem
opisanych w pkt.6.
- Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie przez okres niezbędny
do realizacji umowy lub realizacji celu, dla którego zgoda była
udzielona.
- dla utrzymania konta w bazie Serwisu Internetowego - podstawą
przetwarzania tych danych jest umowa (regulamin), który został
zaakceptowany przez Użytkownika. Dane te będziemy przetwarzać tak długo
dopóki Użytkownik nie wypowie zawartej umowy lub do czasu przedawnienia
ewentualnych roszczeń;
- dane w dokumentach sprzedaży - przez okres wymagany przepisami o księgowości;
- adres e-mail wykorzystywany do rozsyłania biuletynu
informacyjnego - przez okres ważności zgody użytkownika. Zgoda może być
cofnięta w każdej chwili;
- dane adresowe wykorzystywane do przesyłania informacji
marketingowej dotyczącej usług własnych Administratora - (podstawą
przetwarzania jest uzasadniony interes prawny Administratora - art. 6
ust. 1 lit. f RODO). Dane te będziemy przetwarzać tak długo, dopóki
Użytkownik nie złoży sprzeciwu wobec przetwarzania danych w tym celu.
Po tym okresie są usuwane
- Klient ma prawo wnieść skargę na działania ADMINISTRATORA do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Jeżeli KLIENT wyrazi zgodę na przetwarzanie jego danych w celu
marketingowym oraz przesyłania informacji handlowych oraz wpisze się na
listę subskrybentów będzie otrzymywał "newsletter" na podany przez
siebie adres e-mailowy. W każdej chwili jest KLIENT może zrezygnować z
usługi newslettera.
K. Postanowienia końcowe
- Umowa zawierana jest w języku polskim i pod jurysdykcją prawa polskiego.
- Postanowienia niniejszego REGULAMINU nie mają na celu wyłączenie lub
ograniczenie jakichkolwiek praw KLIENTA będącego jednocześnie
KONSUMENTEM w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku -
Kodeks Cywilny (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.) - przysługujących mu na
mocy obowiązujących przepisów prawa. W przypadku niezgodności
postanowień niniejszego REGULAMINU z powyższymi przepisami,
pierwszeństwo mają te przepisy.
- Treść Regulaminu jest dostępna cały czas w zakładce REGULAMIN na
stronie SPRZEDAWCY i może być kopiowana i drukowana w każdej chwili
przez Kupującego. Treść REGULAMINU może być też przesłana w każdej
chwili pocztą elektroniczną lub pocztą na życzenie KLIENTA. REGULAMIN
wraz z załącznikami jest również doręczany KLIENTOM w załączeniu do
wiadomości e-mail potwierdzającej złożenie zamówienia i zawarcie umowy.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie będą miały właściwe przepisy prawa, w szczególności:
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 ze zm.);
- Ustawa z dnia 10 maja 2018 r o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 24 maja 2018 poz. 1000 )
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych) – zwane dalej RODO oraz o przepisy powiązane.
- Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2013 poz. 1422);
- Ustawa z dnia 30 czerwca 2000 r. prawo własności przemysłowej (Dz.U. 2001 Nr 49 poz. 508 ze zm.);
- Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 2006 Nr 90 poz. 631 ze zm.),
- Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach KONSUMENTA (Dz. U. 2014, poz. 827)
- W przypadku gdyby w REGULAMINIE zostały zawarte postanowienia
sprzeczne z wyżej wymienionymi lub innymi obowiązującymi przepisami w
Rzeczypospolitej Polskiej - przepisy te mają pierwszeństwo nad
sformułowaniami REGULAMINU.
- Jeśli którekolwiek z postanowień niniejszego REGULAMINU zostanie
uznane za niezgodne z prawem, nieważne lub w inny sposób niewykonalne w
zakresie przewidzianym przepisami prawa, to w tym zakresie zostaje ono
wyłączone. W pozostałym zakresie Regulamin pozostaje obowiązujący.
- Wszystkie nazwy PRODUKTÓW oferowanych do sprzedaży przez SERWIS
INTERNETOWY są używane w celach identyfikacji i mogą być chronione i
zastrzeżone na podstawie przepisów ustawy prawo własności przemysłowej
(Dz.U. 2001 nr 49 poz. 5081 ze zm.).
- Wszystkie zdjęcia zamieszczone na STRONIE INTERNETOWEJ chronione są
na podstawie ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach
pokrewnych – (Dz.U. 1994 Nr 24 poz. 83 ze zm.) - posiadają twórczy i
indywidualny charakter. Nie można ich kopiować bez zgody Administratora
Strony Internetowej.
- W przypadku sporów związanych z realizacją zawartej umowy
strony będą dążyły do rozwiązania sporu na drodze postępowania
polubownego pozasądowego - w tym do rozwiązania sporu przed mediatorem. W
przypadku braku rozstrzygnięcia sporu na drodze polubownej sądem
właściwym do rozstrzygnięcia sporu będzie Sąd Powszechny.
- Wykonując obowiązek wskazania pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych
procedur, niniejszym informujemy, że aktualne informacje w tym zakresie
są udostępniane na stronie: http://prawaKONSUMENTA.uokik.gov.pl.
Konsumenci i przedsiębiorcy mogą wykorzystać do polubownego
rozstrzygania sporów powołaną przez Komisję Europejską internetową
platformę ODR. Platforma jest dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. UOKIK prowadzi rejestr podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich pod adresem https://www.uokik.gov.pl/rejestr_podmiot_uprawnionych.php.
- Treść załączników nr 1,2 i 3 stanowi integralną część niniejszego REGULAMINU.
- SPRZEDAWCA zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w Regulaminie z ważnych przyczyn w szczególności w przypadku wprowadzenia zmian w przepisach dotyczących działalności Sklepu Internetowego. O każdej zmianie Regulaminu Sklep Internetowy powiadomi zarejestrowanych Klientów drogą mailową z prawem wypowiedzenia umowy w terminie 14 dni. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie z upływem terminu wypowiedzenia. Do zamówień złożonych przed wejściem w życie zmian Regulaminu, stosuje się postanowienia Regulaminu w brzmieniu obowiązującym w chwili złożenia zamówienia.
Załącznik nr 1 do REGULAMINU:
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje KONSUMENTOWI w wypadkach:
- umowy o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni
usługę za wyraźną zgodą KONSUMENTA, który został poinformowany przed
rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez
przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
- umowy, w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku
finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które
mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia umowy;
- umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz
nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji KONSUMENTA lub
służąca zaspokojeniu zindywidualizowanych potrzeb;
- umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca
szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do spożycia;
- umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w
zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można
zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- umowy, w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po
dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostaję nierozłącznie
połączone z innymi rzeczami;
- umowy, w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe,
których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których
dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość
zależy od wahań rynku, nad którym przedsiębiorca nie ma kontroli;
- umowy, w której KONSUMENT wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do
niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji. Jeżeli
przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania
KONSUMENT zażądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne
niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od
umowy przysługuje KONSUMENTOWI w odniesieniu do dodatkowych usług lub
rzeczy;
- umowy, w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub
wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym
opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- umowy o dostarczanie gazet, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- umowy zawartej na aukcji publicznej;
- umowy najmu budynku lub lokalu do celów innych niż mieszkalne,
przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z
wypoczynkiem, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia
usługi;
- umowy o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na
nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za
wyraźną zgodą KONSUMENTA przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i
po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia
od umowy.
Załącznik nr 2 - stanowi Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy (pdf)"
Załacznik nr 3 - stanowi "Wzór zgłoszenia reklamacji.doc"
2020-08-21